Retourneren

Volgens de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad, is per 1 juni 2014 in artikel 6 het Herroepingsrecht van 14 dagen opgenomen.


Herroeping

De koper heeft na ontvangst van de gehele bestelling 14 dagen de tijd om te herroepen.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, betalen wij het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Na herroeping heeft de koper nog 14 dagen om de producten terug te sturen.

De BK-servicedienst verzoekt vriendelijk het formulier ingevuld en ondertekend te retourneren. Je kunt vrijblijvend de reden van retournering aangeven. Wanneer mogelijk samen met een (kopie) van de orderbevestiging.

Artikelen die in aanmerking komen voor volledige restitutie graag in oorspronkelijke verpakking en ongebruikt te retourneren.

Doel van zichttermijn

Het doel van de zichttermijn is dat jij met on-line winkelen dezelfde rechten en plichten hebt als bij een regulier winkelbezoek. Dit biedt meer bescherming voor jou als koper. Een aantal regels die dan gelden, staan hieronder opgesomd.

LET OP!

  • Zichttermijn is géén probeertermijn. Je mag het product (graag voorzichtig) uit de verpakking halen om te bekijken. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Gesealde artikelen (in blisterverpakking) hoeven niet uitgepakt te worden om het product te beoordelen als vanaf de buitenzijde duidelijk is vast te stellen wat de inhoud van de verpakking is en voor welk doel.
  • Vriendelijk wordt verzocht de verpakking te alle tijden zorgvuldig te openen om later te kunnen hersluiten.
  • Bij retournering zijn de kosten van frankering voor de klant.
  • Gebruikte artikelen worden beoordeeld op verkoopbaarheid. Wij behouden ons het recht om (bij geval van gebruikssporen) een afschrijvingspercentage toe te passen.
  • Wil je het artikel terugsturen wegens een klacht of servicemelding? Neem dan eerst contact op met onze serviceafdeling via info@laretra.nl
  • Bij het retourneren van een gedeelte van de bestelling worden de verzendkosten niet of gedeeltelijk vergoed.

RETOURADRES

La Retra
Afdeling Retouren
Herenslagen 9
8332 AL Steenwijk